20100316

Summer,

Hari ini. Aku jatuh cinta dengan seorang perempuan.


“ maaf encik , sekarang pukul berapa?”

“ pukul 5.15”

“ terima kasih ya”

apa itu cinta? Cinta adalah satu permainan yang dimainkan oleh dua orang jantina atau sama jantina. Tanpa mengenal erti jemu dan jenuh.

“ erm , encik? Sori ya. Pukul berapa?”

“ pukul 5.15”

“ thanks !”

tak ada apa yang kau kata akan buat aku jemu.

“ encik ,what ti..”

“ 5.15”

“ hehe , thanks.”


Betul. Aku tak akan jemu tunggu kau.

“ encik..”

“ 5.15”

“ erm ,no. not that. Saya Lisa. “

dia senyum sambil menghulurkan tangan.

“ saya Alias.”

Aku lontarkan senyum balas. Dan berjambat tangan dengannya.


**


itu satu kisah cinta , lelaki bertemu perempuan.
Perempuan bertemu lelaki yang sangat tipikal.


“ its weird why kita selalu jumpa every 5.15.”

kata Lisa.

“ do you believe in faith?”

“ yeah. Sangat.”

“ so that’s the answer.”

Kami duduk diam di sebelah sisi masing-masing. Duduk tak berbuat apa-apa, tapi masih rasa gembira tak terkata. Itu cinta.

“ you know Alias .. you don’t talk so much. I like you.”


Dan kami bercinta sampai tua.


The end.