20110224

Hidayah,

Angin mengajar aku berlari.

Aku definasikan setiap pelarian seperti terbang atas darat.


Aku kenal dengan Hidayah.Seorang gadis misterius yang cintakan sarkas,lebih jelas lagi Hidayah sukakan keanehan fizikal ahli-ahli sarkas itu.Jadi Hidayah mengajarkan aku seni lukisan gori.Lukisan yang zalim dan banyak daripada hasilnya yang mengundang disturbia.Kami berdua akan membunuh masa hanya dengan melahirkan berpuluh-puluh lukisan gori dalam masa tiga hari.Lama kelamaan hobi itu bertukar menjadi lebih praktikal apabila Hidayah mulai membunuh kucing-kucing jalanan dengan cara paling ngeri dan memotraitkan setiap momentos tersebut dalam instax.

Aku turut serta.

Kami sukakan kucing.Kami sukakan bangkai kucing.


Dan apabila tiba masa Hidayah pula diculik Malaikat Maut.Aku hilang segalanya.Mayat Hidayah aku bakar dan abunya aku taburkan diseluruh pelosok rumah yang kami kongsi bersama.Agar aku bisa selalu merasakan kehadirannya.


Tapi aku masih sunyi dan kesunyian mengeskort aku ke ambang maut.Dan untuk mengelak daripada dibawa ke ambang itu.Aku mulai terbang atas darat lagi.Kali ini,mungkin aku tak akan berhenti.