20110224

Sampai Mati,Sampai Mati Dan Sampai Mati Lagi

Musim hujan datang lagi.

Kelihatan seorang gadis yang berbasahan akibat terkena air hujan melulu masuk ke dalam restoren,seraya matanya mengekor ke kiri,ke kanan,ke hadapan,dan seterusnya ke belakang mencari tempat duduk.Lantas dia berjalan menuju ke arah meja makan aku.


"Boleh saya tumpang duduk meja ni? Saya perlukan plag untuk cucuk wayar laptop.Tempat lain dalam mamak ni dah penuh.Boleh kan?"

"Kenapa tak duduk tempat lain?"

"Semua negro" katanya. " Saya takut"

"Kalau mat saleh?"

"I'd still go for you"

Tapi kali ini,hujan turunkan permata.Cuma permatanya ada satu dan ia milik aku.

"Aira.."

"Ya?"

"Kalau awak kena pilih antara syurga dan saya.Mana akan jadi pilihan awak?"

"I'd still go for you."


Ya,ini cinta.Dan cinta jadikan kami tali yang terikat mati.