20090510

my lover is a serial killer.

One.

Kau pernah dengar tentang hell girl.yang akan menunaikan permintaan manusia yang ingin menghapuskan seseorang bukan? Macam mana pula jika kau seorang pembunuh seperti blackcat?

Bunuh bunuh bunuh.awan berambul merah.mendung.gusar dan melankolia mulai menyinsing dikala senyum mentari murung dan terbenam.

“ aku nak kau bunuh dia”
“okay.”

Hidupnya hitam.entah tak tahu.dia tak kenal apa itu putih.dia tak kenal apa itu bahagia.dia tak tahu bagaimana caranya mahu senyum.macam mana tu? Oh si polos.

Malam itu bintang banyak.dia keseorangan mengingat memori dulu.tentang seorang gadis.yang pernah dia kenali tika kecil dulu.

kiki.kenapa dia begitu ceria.apa itu? Macam mana dia boleh lebarkan bibirnya.adakah itu yang dinamakan senyum? Bahagia apa itu yang dia rasakan?
Bisik dochi sendiri dibalik dinding seraya mengintai kiki.si gadis hahaha.kiki toleh.dochi tangkas menghindar dari pandangan mata kiki.

“dochi?” tahu tahu kiki sudah ada dibelakangnya.
dochi membisu.

“jom lah main dengan aku.” dochi ikutkan saja.setiba di taman permainan.kanak kanak lain mula mempercekcokkan dochi.

“ eiii budak jahat budak jahat !”

kiki memusing kearah dochi.pautan tangan kiki makin kuat.kemudian dia memusing kembali kearah kanak kanak tersebut.

“dochi baik! Kau semua yang jahat! Mak kata siapa ejek orang dia yang jahat!”

muka kiki masih jelas dalam ingatan dochi.kira kira bagaimana rupanya sekarang.ngomongnya sendiri.rindu saja yang dia tahu.seperti ada yang hilang.separuh dirinya.dia bawa rasa itu sampai sekarang.tak siapa tahu.siapa aja yang tahu tentangnya? Pembunuh bersiri mungkin.itu saja yang mereka tahu.tak lain tak bukan.

Two.

Dochi mengharungi pertualangan yang sepi dan sunyi.

“HAHAHA”

sepertinya dia tahu bunyi hilau tawa seperti itu.dalam kepalanya hanya kiki.dia dengan pantas berpaling ke belakang dengan harapan ianya kiki.kelihatan seorang gadis bermuka pucat lesi dan berbadan kurus kering.namun,masih bisa tertawa.bagaimana dia melakukannya? Hanya kiki yang bisa melakukan magis seperti itu.

“ kiki?” dochi bertanya.si gadis tersenyum.dimatanya jelas dia sengsara.bibirnya masih aja berbunga.dialah bunga.
“kau sakit ke?” tanya dochi lagi.kiki tak menjawab malah berlalu pergi.dochi mengekor.hingga di suatu saat kiki berhenti dan berteleku di bangku taman.

“ aku ada lagi 5 hari untuk hidup.” Kiki akhirnya menjawab soalan dochi yang tadi.dochi pula tersentak. “kenapa?”

“kanser aku makin parah.doktor kata aku ada 5 hari lagi untuk hidup.”jelasnya. “kau jadi pembunuh sekarang.bunuhlah aku.” Tambahnya lagi.dochi menghela nafas panjang.dia hiraukan saja permintaan kiki itu.

“ tak sangka kan.seorang pembunuh jumpa dengan gadis yang sedikit demi sedikit terbunuh oleh virus celaka ini.” Katanya lantas terbahak.seperti biasa.dochi akan membisu saja.

“kenapa kau tak pernah gelak?”
“aku tak pandai.”
“hidup kau terrible gila.”
“haa.”
“gelak itu ubat tau.”
“kat mana nak beli?”
“bodoh.beli dekat farmasi diri kau lah.”

2 hari berlalu.kiki makin parah.bukan saja dia penderita kanser tapi dia juga seorang yatim piatu.sekarang dia dijaga oleh dochi.dirumah dochi.

“dochi.jangan bunuh orang lagi.”


Three.

“ kau tahu tak.orang kata kalau lipat 1000 burung kertas.impian kita akan jadi kenyataan.”
“ apa yang kau impikan kiki?”
“ aku.aku mahu habiskan sia sia hidup aku yang celaka ni dengan kau.”
“ kalau macam tu kau tak payah susah susah lipat burung kertas.”
“kenapa?”
“ kau tahu aku tak akan kemana mana.” Jawabnya ringkas.

Kiki mendekatkan dirinya dengan dochi.sambil mendakapnya erat dia berkata “ jangan bunuh orang lagi dochi.ada cara lain.”

Cinta kadang kala tak datang dari mata-turun-ke-hati.cinta itu bagaikan benih kepercayaan tumbuh menjadi bunga kesetiaan.yang akan abadi ke kubur pengorbanan naik ke syurga I love you forever.dimana FOREVER itu ada.

Dochi berhenti membunuh.demi kiki.

“ kau tak takut ke tinggal dengan pembunuh?”
“orang bodoh saja yang takut.”

Hari keempat.hanya Tuhan saja yang tahu betapa lemahnya kiki.

“ ini mungkin hari terakhir aku.”
“shhh.semua akan okay kiki.” Air mata mulai membasahi dataran pipi.
“ dochi.kau menangis?”

dochi tersentap.membisu seribu bahasa.lantas jarinya mencamek camek air mata itu.dilihatnya.ya.air mata.itu air mata.dan itu punya aku ! dochi sungguh bahagia.dengan tak sengaja juga dia tiba tiba ketawa.

“ kan aku dah cakap.kau juga boleh nangis.kau juga boleh ketawa.kau juga ada hati seperti orang lain.yang bedanya kau terlalu baik.”

Hari kelima.keadaan makin gundah gulana.

“ this is it.” Kata kiki.dochi disampingnya masih dalam tangisan.tak lepas lepas pautan tangannya dari kiki.dan bisikan bisikan semangatnya.

“ kiss me dochi.kill me.”
“ apa ?”
“ kiss me.then kill me.”
“kau gila?!”
“ kau ada bakat.tunjukkan bakat kau pada aku.aku nak nyawa aku kau yang cabut.lelaki yang aku cintai.”
“kau dah gila kiki.” Dochi tak tahan lagi.dia makin lantang menangis.kiki juga ikut ikutan.

“ bunuh aku dochi.bunuh aku.” Kiki menghulurkan pistol kepada dochi.keadaan kiki makin lemah.dochi mengucup bibir kiki.

“ I love you kiki.”

“ I love you dochi.”

BOOM! Dua das tembakan dilepaskan.kiki pergi.dochi jatuh keatas dua lutut.

“ ini yang kau mahu.sayang.”

kisah cinta yang tragis.penuh dengan melankolik.dochi dijatuhkan hukuman gantung sampai mati apabila ditemui polisi.

Dochi melangkah menaiki pentas kematian.tali gantung sudah siap tergantung.oh cantiknya.bisik hati kecilnya.

“ apa permintaan terakhir kau?” tanya polis.
“ aku nak mati .cepatlah gantung aku bodoh.”

Dari jauh.dochi ditunggui kiki.dochi senyum melirik kearah kiki.dan dia membalasnya.

“ mungkin cinta akan mempertemukan kita lagi.lambat laun.”