20100412

Flower Power - Cerita Hipi Hipi,

Tangan kau disekeliling bahu aku, sebelah lagi tangan kau sedang pegang bahan bakar. Aku nyalakan bahan bakar tersebut lalu kau sedut dan tiupkan kepulan asap yang menyerupai bidadari lalu bidadari itu pecah dan bertempiaran menjadi udara yang tidak bagus untuk disedut. Selepas kau,aku pula nyalakan bahan bakar aku sendiri. Kita sedang baring berdua atas buaian di pakai pokok paling lebat. Macam payung besar. Dekat-dekat tasik yang tiada siapa tahu.melayan nikotin hingga ke otak.Kita dibawah malam seperti biasa. Tiada bintang,kerana kitalah bintang.


“ nak main game tak?”

“ game apa?”

“ lets prank my ex girlfriend”

“ lets kill your ex girlfriend.”

“ I like that.”

“ I like that too.”


Kami bermain-main dengan bahan bakar sampai ke puntung terakhir. Sampai paru-paru kami jadi makin gelap. Kerana kami memang sukakan warna gelap.


“ call dia.”

kau mencicip butang telefon bimbitmu untuk mendapatkan subjek.


**

private number calling



“ hello?”

“ hello. Ayah kau meninggal. Keluar, mayatnya diluar.”

Subjek dengan panik bergegas kebawah anak tangga rumahnya dan terus ke luar gate. Dengan sepantas kilat kau pandu dan rempuh kuat kearahnya. Sampai badannya serupa beluncas penyek di lantai tar yang hitam kini dibajiri darah.

Kami sumbat subjek ke dalam but dan terus memandu.

Memandu sampai ke satu hutan kegemaran aku dan kau. Hutan yang dipenuhi api-api kegemaran aku dan kau. Kau letakkan subjek ke dalam kotak lalu membakar kotak tersebut. Lalu kami tertawa riang seriang riangnya.


Kau mengucup bibirku. Lalu kau bilang.

“ now lets kill your ex boyfriend”


tiada bintang kerana kitalah bintang